top of page
  • First Round

איך שימוש בחשיבה עיצובית עזר לחברת אייר בי אנ בי להפוך מסטרטאפ כושל לעסק של מיליארד דולר


ב-2009, Airbnb היו קרובים מאוד לנפילה. אחד המייסדים, Joe Gebbia, החליט לנסות לברר את מקור הבעיה וניגש לבחון את ההתנהגות של הפרסומות שלהם בעיר ניו-יורק. הוא זיהה שיש תבנית משותפת לכל הפרסומות שהוא בחן- התמונות שהופיעו בהן היו לא היו טובות, בעיקר בגלל שהן צולמו בסמארטפונים. לא היה ניתן לראות את כל החדרים בבית ולמזמינים לא היה מושג איפה הם הולכים לחיות. בפועל, אנשים לא הזמינו חדרים בגלל שהם לא יכלו באמת לראות על מה הם משלמים.

לאחר שהחברה הבינה את הבעיה הם הגו פתרון בעזרת Design Thinking- להשכיר מצלמה ולהשקיע זמן בבית הלקוחות שלהם לצילום הבתים בצורה טובה יותר לפרסומות. שבוע לאחר הוצאת הפתרון לפועל בניו-יורק, החברה הכפילה את הכנסותיה השבועיות וחזרה להרוויח היטב. בתהליך זה, החברה עקבה אחר העקרונות המרכזיים ב- Design Thinking: אמפתיה, הגדרה, עיצוב ורעיונאות, בניית אבי-טיפוס ובחינת הפתרונות. לבסוף, מסכמים בחברה, פגישת הלקוחות בעולם האמיתי הייתה הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיות ולמצוא פתרונות חכמים.

היום, Airbnb היא אחת החברות המצליחות בתחום התיירות, עם יותר ממיליון וחצי פרסומות ב- 192 מדינות ב- 34,000 ערים ברחבי העולם, עם יותר מ-40 מיליון חדרים זמינים.

מקרה הבוחן של Airbnb מדגים את החשיבות של נקיטה בגישה ממוקדת אנשים לפתרון בעיות וחדשנות. ב- Whiteboard אנחנו עוזרים לחברות לאמץ ולהטמיע את הגישה הזו לשירותים שהן מציעות ולאסטרטגיות שלהן.

Read the Full article

77 views0 comments
bottom of page